Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2007, 16:30   #9
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De enige manier waarmee je als partij stemmen kunt binnenrijven rond een baanbrekend thema als het homohuwelijk, is door er zo sterk mogelijk tégen te zijn. Dan heb je meteen het hele spectrum van xenofoben, over ultra-conservatieven tot en met gematigde christen-democraten mee. Als er dus één partij is die garen spint bij het homohuwelijk dan is het wel het VB.

Ik schat dat pas binnen 2 of 3 generaties de laatste tegenstanders zich een beetje geïsoleerd zullen beginnen voelen. Zoiets heeft tijd nodig, en daarover maak ik me dan ook geen illusies.

Eigenlijk is het homohuwelijk de perfecte illustratie van het nut van een representatieve democratie ten overstaan van een directe democratie. Er zijn nu eenmaal thema's die met een directe democratie onmiddellijk zouden ontsporen en afglijden naar moreel onaanvaardbare wetten. Een ander voorbeeld hiervan is de verkeerswetgeving. Je zou eens een volksraadpleging moeten organiseren rond de vraag of we de maximumsnelheid niet beter naar 100km/u zouden brengen. Dan zou het resultaat vooraf vaststaan.
jongske;stop eens met zagen.Het vb heeft in deze topic niets te maken en het vb zal geen homo's uitsluiten zoals hier nu gebeurt.Er werken homo's bij het vb en er zijn homo's lid van het vb en ik ken er zelfs eentje persoonlijk.Maar dat kan jij natuurlijk niet weten aangezien je toch steeds opnieuw maar ene kant opkijkt en alles gelooft.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden