Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2007, 18:17   #5
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom moeten wij ONZE structuren aanpassen aan de specifieke noden van mensen die hier ofwel al jaren wonen zonder enige vorm van aanpassing, ofwel hier op hun einde van hun leven worden geimporteerd door hun hier verblijvende onaangepaste kinderen?

Een tijdje geleden een reportage gezien op Canvas over een bejaardentehuis: en bestaan daar SCHRIJNENDE toestanden voor ONZE bejaarden!
Een mevrouw zat samen op de kamer met een turkse mevrouw die GEEN WOORD Nederlands sprak! Waarom moeten ONZE bejaarden in zulke situaties zitten? Die Nederlandstalige mevrouw was NIET geëmigreerd naar Turkije hoor! dit was België.

En die turkse had OOK haar "eigen" (turkse) verzorgster, terwijl de belgische mevrouw voor racist zal worden uitgescholden als ze ook maar ERGENS op zou gereclameerd hebben!

Heb je gelezen dat de buitenlandse bejaarden "een tijdje per jaar naar hun moederland willen gaan"????
Het gaat hier dus weldegelijk over OCMW tehuizen, betaald door de belastingsbetaler die ervoor gewerkt heeft!

Kan je me even uitleggen waarom IK daarvoor belastingen moet betalen terwijl MIJN moeder eventueel met een turkse de kamer moet delen die geen woord verstaat en dus haar eigen personeel zal krijgen maar die wèl jaarlijks nog een snoepreisje moet hebben bovendien?

Ik heb namelijk het idee dat mijn moeder zich in zo'n geval maar zal moeten leren aanpassen hoor!

Je zou voor minder beginnen hopen dat je snel dementeert!
Je laat je hier weer van je mooiste kant zien. Ooit al eens bij stilgestaan dat het voor bejaarde allochtonen ook schrijnend kan zijn om in een rusthuis de laatste levensjaren te moeten slijten, en met bijna niemand te kunnen communiceren? Dat het voor die mensen misschien goed zou zijn als ze hun familie in het land van herkomst nu en dan nog eens te zien zouden krijgen voor ze sterven? Maar nee, dat is allemaal van geen tel. Het zijn ONZE bejaarden die tellen, we moeten er voor zorgen dat ONZE bejaarden vooral niets te kort komen en vooral niet op één kamer moeten liggen met HUN bejaarden. Ik krijg braakneigingen van dit soort ranzigheid.
Doki is offline   Met citaat antwoorden