Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2007, 15:53   #123
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is pervers dat een bank zich met reclame specifiek richt op langdurig werklozen. Shittybank is natuurlijk niet de enige die dat doet, maar ging daar blijkbaar wel het verste in (met uitzondering dan van allerlei dubieuze kredietinstellingen die zijn zo mogelijk nog erger). En de verdediging "mogen werklozen dan geen geld lenen" is zo mogelijk nog perverser, want daar gaat het niet over. Het gaat erom dat ze een groep die het financieel niet breed heeft en dus makkelijk te verleiden zijn, proberen verlokken tot leningen en kredieten. Dat is iets anders dan werklozen die komen vragen om een lening of krediet weigeren. En ja, de SP.a probeert hier natuurlijk mee te scoren, maar ik ben er alvast niet rouwig om dat zo'n praktijken worden aangekaart. Wat ik me wel afvraag is hoe ze aan de gegevens komen van langdurig werklozen...
Je analyse is juist, maar hoe stel je voor dat ethisch principe in een wet te gieten?

De vraag naar waar de database met namen vandaan komt is inderdaad heel interessant. Iemand enig idee?
discuz is offline   Met citaat antwoorden