Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Ik dacht dat godsdienst of religie eerder een schabouwlijke poging tot verklaring is van de onuitsprekelijkheid van de spirituele bron in ons, die wij in wezen zijn. Dat godsdienst of religie door hun dogmatische beschrijvingen hiervan mijlenver afwijken, is mi. dan ook te wijten aan de machtskernen ervan, die zulke bijbel- koran- en thoraverhalen tot 'waarheid' verheffen. Iemand die waarlijk spiritueel bewust is, heeft zulke leefteugels niet van doen, daar we het vleesgeworden Woord Zijn...
|
Ikzelf ben een gelovig Katholiek, maar ik hecht niet ZOveel belang aan de Bijbel. Uiteraard wel aan het passieverhaal en de wonderen van Christus, maar de rest laat ik grotendeels achterwege. De Kerk heeft indertijd smeerlapperij uitgehaald, maar dat ligt nu reeds ver achter ons (tenzij u net zoals die groep marginale achterlijken het Opus Dei-complot wilt geloven  ). Er zijn altijd mensen die een prachtige instelling, of het nu godsdienst of democratie is, misbruiken voor eigen gewin. Daarop alle godsdienst (of democratie) afwijzen is verkeerd.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.
It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
|