Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
1. "Misschien is het tegelijkertijd één van de grootste verdiensten en één van de grootste stommiteiten van het IPPC en van klimaatwetenschappers om toe te geven dat ze het niét zeker weten! Maar ze zijn tenminste wel intellectueel eerlijk en zo bescheiden.
Straf trouwens om deze kritiek van u te lezen, was u het niet die zo de mond vol had over de arrogantie van de IPPC te doen alsof alles zeker was?"
2. het feit dat u mee in het klimaatverhaal stapt en allerhande maatregelen voorstaat. Dat noem ik kritiekloos.
|
1.Ieder wetenschappelijk artikel is dus relatief.
Maar bon, dat is nog waar ook.

2. Het feit dat u klakkeloos aanneemt wat sommigen hier schrijven, dat noem ik dan weer kritiekloos.
Er zijn dingen die ik geloof en dingen die ik minder geloof, maar tot nu toe is voor mij de balans duidelijk: we kunnen beter actie ondernemen.
Het is pas erg dat hier in se niet gediscussiëerd is geweest over de climate change an sich, enfin, met u herinner ik me daar toch geen discussie over? Deze discussie is blijkbaar al bij voorbaat gesloten voor u. U heeft het liever wat over mij als persoon.[/quote]
Ik ben de draad begonnen. Ik had al een mening. Dat die mening door anderen wordt onderschreven, bevestigd of versterkt, kan ik alleen maar goed vinden vanuit mijn standpunt. Nog leuker vind ik het als bepaalde mensen plots genuanceerder worden door de sterke argumentatie van anderen. Vreemd, maar toch leerrijk is het dan om vast te stellen dat hoewel ze zelf bekennen vraagtekens bij de opgedrongen milieutheorie te willen plaatsen, die mensen toch een veelheid van maatregelen voorstaan die in ernstige negatieve economische gevolgen kunnen resulteren.