Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Voil�*.
Of nog iets wat het aantal verkeersdoden waar men deze week toch ook al druk over speculeerde ook ten goede zal komen:
belast de terreinwagens pakken hoger.
En gebruik idealiter dat geld om mensen die een kleine en verantwoord verbruikende wagen kopen te belonen.
Oude dieselmotoren belasten vind ik op zich ook niet slecht, maar het invoeren van een roetfilter lijkt me dan beter. (Meer inkomsten naar de staat zal an sich niet zorgen voor een vermindering van de uitstoot van die wagens of van enige vervuiling, zolang de staat dat geld niet gebruikt om de gedane vervuiling ongedaan te maken of weinig mileubelanstende activiteiten te belonen). Het jammere van die belasting is dat mensen die in het bezit zijn van een oude wagen niet de (aller)rijksten zijn.
|
Dieselmotoren zijn door hun robuuste constructie inderdaad bij goed onderhoud zeer lang lopend te houden.
Wil men die oude knarren extra gaan belasten dan vind ik dat zulks per pk/kW zou moeten berekend worden want "arme" mensen rijden echt niet met motoren omtrent 100pk die bij volle benutting ongeveer 25 liter diesel per uur erdoorjagen.