Los bericht bekijken
Oud 12 december 2002, 11:14   #111
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Als ik je post lees moet ik denk terug denken aan het Duitsland van de jaren dertig. Een bevolkingsgroep die over de gehele wereld niet graag gezien wordt, wordt door jou beschuldigd van de schuldenaars te zijn van ons te niet gaan.
U moet dringend leren lezen wat mensen schrijven.

Nergens beschuldig ik de moslims dat de misgroeiingen in onze samenleving hun fout zouden zijn; wel integendeel, ik herhaal zoals ik al meerdere malen heb gezegd in meerdere onderwerpreeksen, dat het Westen zichzelf de das omdoet door beginselloosheid, ontaarding en verwaandheid.

Maar juist omdat het Westen nu door een dal gaat, is het belangrijk ook oog te hebben voor een bijkomende bedreiging die wel eens gebruik kan maken van die zwakte: de islam.

Dat is totaal wat anders dan wat u beweert te lezen, maar er geenszins staat.
Misschien wat te cru uitgedrukt. Maar toch moet ik daar aan terugdenken als ik de meeste posts hier lees en ook die van jou. De haat en ook de angst van moslims staan overal op dit messageboard. Er wordt gesugereerd dat de meeste oorlogen te maken hebben met de islam, wat niet het geval is (het heeft veelal met nationalisme en territorialisme te maken). Ook jij zegt dat de Islam een grote bedreiging is. Als het over de periode van WOII gaat, gaan velen hypocriet doen. De Israëli willen niet horen dat ze praktisch hetzelfde doen met de palestijnen als de NAZI's. Net zoals hier de mensen niet willen horen dat de haat voor Moslims niet veel meer moet onder doen voor de jodenhaat in de jaren 30.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden