Beste
als internationalist marxist veroordeelt u het nationalisme. Ik kan dat begrijpen vanuit uw standpunt, maar ik zal zeker deze mening niet delen. Als volksnationalist ga ik ervan uit dat staatsvorming dient te gebeuren op basis van de volkeren en niet op basis van economische overwegingen die door de burgerij en economische elite, in de negatieve zin van het woord, gewild zijn.
Op uw webstek daarentegen lees ik dat CAP aanwezig was op een betoging tegen de splitsing van de sociale zekerheid.
"
CAP was aanwezig op de actie tegen de splitsing van de sociale zekerheid. Ook George Debunne, één van de initiatiefnemers van CAP, was prominent aanwezig."
Ik neem aan dat u tegen de splitsing bent vanuit uw anti-nationalistische reflex. Kunt u mij dan wel eens uitleggen waarom CAP aanwezig was op een betoging waar staatsnationalistische symbolen van de burgerlijke staat belgië aanwezig waren? De foto's heb ik gehaald via de link die u zelf op uw webstek hebt geplaatst:
"
Voor een verslag met enkele foto's: http://www.indymedia.be/nl/node/7849"
In het verlengde van mijn vraag hoe u staatsnationalisme en internationalisme kunt combineren, wil ook wel eens weten wat u van de linkse Vlaams-nationalisten in CAP vindt. Zijn zij soms niets meer dan nuttige idioten voor u?