Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2007, 16:14   #159
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Baarle ik ken je standpunt dat je gerust mag verdedigen, maar het is niet het mijne. Mogelijk is mijn standpunt eveneens een minerheidsgedachte -
maar ik verdedig dat met graagte en met argumenten. Jouw verdediging gaat enkel en alleen uit van de veronderstelling dat "de meeste" Vlamingen het met jou eens zijn. Hun stemgedrag bevestigt dit tot op heden echter niet. Het is helemaal niet ondenkbaar dat een Wallonië en Brussel een vergaande integratie in een Verenigde Nederlandse Republiek niet ziet zitten, of dat er ontwikkelingen zijn die zulke staat wat groter maken dan wij nu in onze stoutste dromen durven denken.

In de allereerste plaats zijn we democraten en wensen ons door een zo groot mogelijke meerderheid te laten regeren desnoods integreren we Schotland bij onze Verenigde Republiek !

Als de meesten de bijeenkomst wensen van 13 tot 18h is dat zeker en vast OK. (voor mij kan dat - ik blijf wel natafelen tot 19h )
Maar handclapping, zolang de huidige belgische structuur blijft bestaan verandert er niets. Dan kun je de Verenigde Nederlanden zo groot maken als je wilt maar er zou een weeffout blijven bestaan. Het wordt dan zelfs nog erger. Op dit moment is een waalse stem al 1,5 x zoveel waard als een vlaamse (federaal gezien). In de Benelux-verhoudingen zoals ze nu liggen zou dat alleen maar erger worden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden