Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2007, 16:44   #5
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad : de vrijheid van godsdienst is een van de dierbaarste verworvenheden van de Europese cultuur. Dat vergeten onze islamofoben maar al te gemakkelijk. Ze hebben een fanatisme dat gelijk staat met het fanatisme waarmee katholieken en protestanten in Ulster elkaar in meerderheid naar het leven stonden, radikale fracties die overigens ook de plaatselijke verkiezingen gewonnen hebben. Het zijn die mensen die geweren en messen en gewelddadigheden slechts zien als ze door Islamietische jongeren gebeuren, maar dat van het "eigen volk" steevast met een dikke mantel der liefde wensen te bedekken.

Overigens zijn ook alle Vlamingen het niet met elkaar eens over de soort van maatschappij waarin we willen leven. Ik ben absoluut niet te vinden
om achter een door god gezonden volksnationale leider aan te huppelen en uit volle borst in Sportpalasten "Tinneke van Heule" te gaan zingen.
Ik kan best aanvaarden dat er mensen zijn die vinden dat hun belastinggelden in de eerste plaats voor de behoeftigen uit het "eigen volk" worden uitgegeven en op een slogan als 11.11.11 reageren met zelf zelf zelf (ze verstrikken zichzelf).

Ja : er zijn mensen "van bij ons" die zich tot de Islam bekeren: ze verkiezen een strikte leefregel 5 x per dag bidden, 5 % van hun inkomen aan de armen geven, eens in hun leven naar Mekka reizen, één maand van 28 dagen op het jaar bij zonlicht niet eten (maar 's nachts des te meer)
en zeker "halal" eten (zoiets als koosher, maar een beetje minder streng).
Je kan jood worden, maar dat is nog strenger en je moet er zwaar voor studeren. Islamiet ben je direct als je die 5 "geboden" in je leven integreert (je hoeft als vrouw geen hoofddoek op te zetten.. en al het andere is onbelangrijk, want ook de mohamedanen maken over kleinigheden voortdurend ruzie - het zijn ook maar mensen-)

Ik vraag mij af wat men er tegen kan hebben - je hoeft daar niet aan mee te doen. die mensen op zich zullen ook alleen maar hopen om in een hiernamaals te komen, zekerheid hebben zij ook niet.

Het is een eigenschap van onze cultuur/maatschappij dat diverse stromingen ze weliswaar beïnvloeden maar tot op heden niet fundamenteel kunnen veranderen. Diegenen die "de vrijheid van godsdienst "zouden willen afschaffen, zullen daar dan ook niet in slagen.