Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2007, 17:00   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht

Ik denk dat het VLD-congres over welvaart goed aantoonde hoe erg het gesteld is met het liberalisme in Vlaanderen. Het voorstel van een vlaktaks werd opgenomen onder voorbehoud: met een 'tweetaks' als overgangsmaatregel. Die tweetaks is een overbodige, complexe, nutteloze tussenstap die bovendien alle gebreken van het huidige systeem gewoon overneemt (de aftrekposten, namelijk).

Uiteindelijk zou ook de vlaktaks slechts een overgangsmaatregel mogen zijn op weg naar de volledige afschaffing van het direct belasten van arbeid, maar kom.
Ik ben het met u eens op uw stellingen over belasting op arbeid, maar vertelt u mij eens hoe u zo'n radicale verandering zou kunnen realiseren zonder overgangsmaatregelen zoals de tweetaks? Zelfs als het wenselijk zou zijn die tussenstap niet te nemen, dan kan dat nog steeds niet gewoon worden doorgevoerd owv het feit dat in België een coalitiesysteem bestaat. Denken dat de liberale partijen in België in hun eentje gewoon iets zouden kunnen opleggen aan de hele regering is gewoonweg naief.
Patriot! is offline