Mooi staaltje VB hypocrisie rond de post.
Dat het VB een hypocriet gezicht kan opzetten werd nog niet zo lang geleden weer eens duidelijk. De partij van de orde en harde hand begon te keffen als een schoothondje waneer er nog maar aan gedagt werd om bedrijven die grote criminele feiten begingen te straffen.
Nu is het weer tijd geweest voor de VB haar rechtvaardige vlaamse leeuw om terug naar buiten te komen als vatsige patronale huiskat. Met de problematiek rond het sluiten van postkantoren heeft de partij namelijk besloten om mee voordeel te halen bij de tegeprotesten van de linkse partijen. Op zich mischien niet zo erg, was het niet dat de VB districtsraad leden op de districtsraad van 15 december geen enkel probleem hadden met de privatiseringen en de motie zonder al te veel problemen liet goedkeuren.
Ondertussen cirkuleren er al pamfletten die duidelijk willen maken dat als het aan het VB ligt er juist niets van de post geprivatiseerd word. Dus het VB is nu tegen de privatiseringen? Dit terwijl zij de bolkenstein richtlijn die in de eerste plaats de oorzaak is van de privatizering van de post met evenweinig problemen goedkeurden zoals in de districtsraad.
Ik moet zeggen dat ik die informatie niet uit objectieve bronnen heb gehaald, maar ik heb geprobeerd om de feiten zo werkelijk mogelijk weer te geven. Normaal start ik ook geen topics op deze manier maar sinds deze zaken zo dicht in mijn leef omgeving plaats vinden moest ik dit toch wel even kwijt.
Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 18 maart 2007 om 18:06.
|