Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood
Na de moord op Lord Moyne in1944 werd door de gematigde zionisten besloten komaf te mken met irgun en stern;het zogenaamde jachtseizoen begon waarin haganah de extremisten opspoorde,aanhield en aan de britten overgaf met alle gevolgen vandien(foltering,deportatie,gevangenis,executie).
http://www.etzel.org.il/english/ac07.htm
|
Zo, nu gaan we eens wat dieper ingaan op uw referentie.
Ik ben niet onder de indruk van die strafmaatregelen door de de Jewish Agency (1944). Een duizendtal personen zijn opgepakt, waarvan een zeker aantal naar detentiekampen in Africa gestuurd werden. En dan!... En diegenen die bleven werden ondervraagd door de Haganah Intelligence Service... en zoals er zo mooi staat in de tekst... occasionally suffered torture. Het zal niet veel zaaks geweest zijn. Deze maatregelen waren van bijzonder korte duur, want in 1945 was er een reorganisatie waarbij de terreurakties pas op een grootschalige manier herbegonnen. zie uw tekst:
"...Although the Season caused the Irgun considerable harm, it did not liquidate it. Many of the fighters were arrested, but new recruits took the place of the veterans, and in the spring of 1945 the organization began to recover. After a seven-month interval, the Irgun again went into action. In May 1945, telephone poles were sabotaged throughout the country, and home-made mortars were set up opposite various government targets in Jerusalem and Tel Aviv.... On July 23, 1945, a joint unit of Irgun and Lehi fighters, under the command of Yehoshua Weinstein (Benyamin) blew up a railway bridge adjacent to the Arab village of Yibne (present-day Yavne). This was the first joint operation of the two organizations, after they had resolved to act together against British rule."
Ik herhaal mijn vraag: "toon mij aan waar een Israëlisch staatshoofd zich verontschuldigd heeft voor de daden van de Stern en de Irgun." En kom nu niet af met Mein Kampf, een flauw antwoord of een anti-semietisch gedrag. Geef mij gewoon de feiten. Wat de Haganah daarbij moet komen doen...volgens u... weet ik ook niet. De discussie gaat hier over terroristische organisaties, waarvan een van de leiders later Israëlisch staatshoofd is geworden. Hierdoor heeft de meerderheid van de Israëlische kiezers ingestemd met de keuze van een persoon verbonden aan een (vroegere?) terreurpolitiek.