Mensvriendelijke voorstellen
Dag Nele,
Op je website lees ik:
Citaat:
En toch roept de dominante aandacht voor vrouwenthema’s ook wel eens ongemakkelijke gevoelens op. Mannen en vrouwen zijn biologisch zeker niet gelijk en ook recent hersenonderzoek geeft aan dat er significante verschillen zijn. Daarom komen de mannen nog niet van Mars en de vrouwen van Venus, maar op emotioneel intelligent vlak beschikken we over verschillende kwaliteiten.
Als vrouw krijg ik vaker het gevoel dat we zoveel ‘moeten’ zijn in deze maatschappij: als nog jonge vrouw wordt van me verwacht dat ik een liefhebbende partner ben, een zorgzame ouder, een manager van het huishouden, een succesvolle professional, een sociaal voelende buurtbewoner en een milieubewuste sterveling.
|
Helemaal mee eens!
Je besluit je tekst met:
Citaat:
Mijn politiek streven mag en moet “mensvriendelijk” zijn, gezond voor man en vrouw, goed voor een vitale maatschappij en wereld.
|
Kan je enkele voorbeelden geven van hoe je deze “mensvriendelijkheid” in wetsvoorstellen zal gieten?
Met vriendelijke groeten