Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2007, 15:47   #3
skaldis
Banneling

Standaard

Ik haat Frans en ga het binnenkort wel beginnen leren weeral. In heel Europa is Engels tweede taal, zelfs in Wallonië, en wij moeten hier Frans leren spreken of we geraken aan geen job. We moeten Frans leren spreken zodat wij Vlamingen op het werk naar elkaar kunnen bellen en dan in het Frans spreken. Ik haat Frans. Laatst hoorde ik een Gentenaar die nu in Brussel woont en ergens in een bandje speelt dat op niets trekt een interview geven op de radio. Man, die sprak Nederlands met een Parijse intonatie, zo hautain en bekakt. Hij zei dat we in Vlaanderen wel kleinkunst hadden maar dat dat niets was ivm de Franse Chanson waarop zijn Franse Chanson in het Engels door de baffels braakte. Ik gaf over op het radiotoestel en toen kreeg ik nog een draai om de oren ook. Ik haat Frans. Of op reis, jonge Fransen die pogen Engels tegen me te praten, en ik kan me gewoon niet inhouden en trek een vieze bek en spuw op de grond waarna ik hen de rug toedraai. Bij koppels moeten steeds de vrouwen het woord voeren want de gasten lukt het niet iets anders te spreken dan Frans. Ik haat Frans. Dag van de Francofonie. Daarmee dat ik al een hele dag hartkloppingen heb en me maar raar voel. Oh nee, week van de kakafonie. Dat overleef ik waarschijnlijk niet. Een hele week het zuur en braakneigingen. Goed van Chirac dat ze daar nog kerncentrales gaan bijbouwen. Dan moeten wij dat niet doen. Kunnen we met alle Vlamingen eens alle elektriciteit afzetten en dan blaast Frankrijk zichzelf op. Haha. Mijn buikpijn zal dan wel over zijn. Schuddebuiken zal ik. En dat is gezond. Ale a toujours. Ik ga voort etudier la langue Francais.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden