Los bericht bekijken
Oud 12 december 2002, 14:41   #7
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Dat klopt: in dergelijke landen worden niet dezelfde grondregels gehanteerd dan hier. Dat moet trouwens ook een hel zijn voor de mensen, die daar zelf wonen. Vandaar dat diegenen die het daar niet mee eens zijn, en de mogelijkheden ertoe hebben, naar hier komen.

Het klopt dat migranten de oorspronkelijke bewoners hier dan niets moeten gaan opleggen. (Wat zij, volgens mij, ook niet doen, zij doen enkel mee aan de open-debatcultuur, waarin meningen tegenover elkaar mogen en moeten geplaatst kunnen worden, wat voor mij een teken van ' goed geïntegreerd zijn' is, waarmee ze vaak beter geïntegreerd zijn, dan sommige van ons eigen volk). Wat zij ons wel kunnen voorschotelen, is de confrontatie met de naleving van onze eigen multiculturele wetten zoals: anti-racisme, anti-discriminatie, enz... Wij dienen dan de verantwoordelijkheden te dragen voor ons uithangbord van mensenrechtenlievend land. En dus niet als opportunisten gewoon effe opportuun deze afspraken of regels hanteren of terugkeren naar vroeger. Trouwens wat bedoel je daarmee? Ik vind de huidige basisideën correct genoeg. Alleen de praktisering tot genoegen van alle participanten laat op dit moment nog wat te wensen over. Maar met vallen en opstaan timmerend aan de weg, geloof ik dat we er zullen komen. 'Samen leven is volgens mij mogelijk, ongeacht achtergrond en 'manier van doen'. Dat het ons confronteert met onze eigen identiteit en de relativiteit van onze eigen vanzelfsprekendheden doet bevragen, ontken ik niet. Dat dit een verrijking is, op menselijk gebied op lange termijn, daar geloof ik in.

Mvg
Thomas
Leve Vlaanderen!
Thomas is offline   Met citaat antwoorden