Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
1) en 2) vallen weg bij samengaan met Nederland.
|
Vlaanderen kan niet alleen samen gaan met Nederland.
Je zou binnen de kortste keren op nieuw problemen hebben.
Alleen zullen ze dan niet gaan over de talen.
En zonder Wallonie smijt je 4 miljoen mensen weg, plus je doorgangen naar het Europese interland.
Citaat:
3) gaat dan niet meer naar België (want bestaat niet meer), maar rechtstreeks naar Wallonië in plaats van langs een omweg. Balans voor Vlaanderen: een nuloperatie.
|
Nee, Vlaanderen moet dan veel meer betalen aan de EU.
Vlaanderen doet dan dus finacieel verlies.
Citaat:
4 Vlaanderen heeft een strenge milieuwetgeving, Wallonië zo goed als niks, reden waarom vervuilende nieuwkomers nu liever naar het zuiden trekken. Ik zou wel eens wat meer uitleg willen over hoe die berekeningen in mekaar zitten. Overigens heb ik helemaal geen bezwaar tegen "de vervuiler betaalt" want die vervuiling dient ook om ekonomische aktiviteit en winst te genereren. Je moest maar eens ophouden met Vlamingen te beschouwen als profiteurs en egoïsten: als het op centen aankomt betekent splitsen alleen maar: zuivere rekeningen maken goede vrienden...
|
Vlaanderen heeft idd veel strengere milieuwetten tegenover Wallonie. Maar de meeste van die milieuwetten zijn het gevolg van de opgelegde normen door de EU.
En de EU emissieregelgeving en milieubepalingen kan je vinden op google.
En ik beschouw de Vlamig niet als profiteur en egoïst, maar wel veel als zeer kortzichtig en goedgelovig, iets waar sommige Vlaamse politici enorm misbruik van maken.
Citaat:
5 Dat is pure stemmingmakerij. Geraakte je niet aan 5?
|
Dit is geen stemmingmakerij, maar zuivere realiteit.
Je moet anders maar eens naar sommige uitspraken van bepaalde politici luisteren als buitenstander.
De problemen in Belgie liggen aan de walen en het is door de walen dat de Vlamingen zoveel belastingen betalen, hier voor gebruiken ze een transfer van 12 miljard.
En de problemen in Vlaanderen zelf zijn de schuld van de vreemdelingen, want zij misbruiken de SZ hier. En komen op onze kosten leven en ons de wetten opleggen.
Wat ze er niet bij zeggen is dat de problemen en misbruiken wel enkel mogelijk zijn door wetten en regels die zij als politici hebben gestemt en bepaald.
Nergens heb ik bij die oproerkraaiende partijen voorstellen gevonden die de problemen blijven oplossen en nergens vind ik bij hen berekeningen die aangeven wat Vlaanderen zou besparen door van Wallonie te scheiden.
Maar wees gerust, bij elke scheiding zijn er enkel verliezers.
En bij de scheiding van Belgie zijn de Vlamingen de grootste verliezers.