Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2007, 11:57   #29
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb zelf een dochter die thuisstudie doet, ze loopt nu op alle vlakken voor op haar schoolgaande leeftijdgenoten, met uitzondering op het uitgaan.
Zij houd zich liever bezig met andere zaken dan in café zitten.
Dit juich ik enorm toe, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid voor thuisstudie natuurlijk. Jammer, want inderdaad tonen cijfers aan dat kinderen die thuisstudie doen (in de VS in elk geval, ik ken geen cijfers van onze regio) doorgaans meer kennis en vaardigheden en creativiteit bezitten dan hun leeftijdsgenootjes op school.

Cafézitten kan ook met mate natuurlijk, en kinderen die intelligent genoeg zijn kunnen wellicht wel het onderscheid maken tussen jongeren die voortdurend op café hun tijd verdoen, en jongeren die ter ontspanning al eens op café gaan. Dat was "in mijn tijd" ook al zo. Er is vaak een balans die gevonden kan worden, en veel intelligente kinderen hebben ook gewoon weinig zin om populair te zijn bij de caféhangers, maar dat is ook afhankelijk van leeftijdscategorie.

Het schuim komt boven drijven, de modder zakt, dat is altijd zo, maar ik vind het kindermishandeling om het schuim als modder te behandelen... Kinderen met meer intellectuele capaciteiten moeten gestimuleerd worden en de mogelijkheid krijgen om die capaciteiten te ontwikkelen. Er komen wel meer en meer projecten voor kinderen met een uitzonderlijk hoog IQ (eindelijk!), maar het kan nog wel beter.

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden