Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Mijn kids zijn helemaal niet afgezonderd van hun leeftijdgenoten.
Zij doen echt wel andere dingen dan enkel met hun neus in de boeken zitten hoor.
Mijn dochter studeerd wetenschappen en gaat daarvoor dan ook regelmatig op veldonderzoek en bij bedrijven labo info en ervaring opdoen en onderzoeken volgen.
Het is idd een evenwicht tussen theorie en praktijk behouden, maar daarvoor moet je als ouder openstaan voor vragen en problemen.
Dus voor je mijn kids beklaagd, denk maar eens goed na over welke mogelijkheden zij extra hebben dankzij hun thuisstudie.
Zij leren direct binnen de echte maatschappij en niet binnen de beschermde schoolstructuur. Die vaak mijlen ver weg en achter staat van het werkelijke leven.
|
Ik beklaag haar nog steeds. Terwijl het arme kind al helemaal in het gareel loopt, bijzonder voorlijk voor de dag komt en bedrijven bezoekt, genieten haar leeftijdsgenoten van het leven, bouwen sociale netwerken op buiten het 'professionele' circuit, leren dat er meer is dan blokken en werken, leren op een niet-instrumentele wijze omgaan met anderen, kennen een kindertijd die ook op zichzelf staat en niet alleen een aanloopje is naar het zogenaamde 'echte' (volwassen) leven, etc. Ik ben geneigd te denken dat iemand die school loopt en op café gaat, een rijker mens is dan iemand die wordt afgeslepen om als radertje in het systeem te functioneren. Zo iemand kan in 'kennis' wel superieur zijn, maar bouwt op andere menselijke vlakken in de meeste gevallen een enorme achterstand op en eindigt als muurbloempje.