Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Als je weet dat je niet meer dan 90 mag en je doet het toch, dan is het maar logisch dat je het risico loopt om geflitst te worden.
|
volledig gelijk Kim, als je
weet dat je niet meer dan 90/u mag rijden kan je je snelheid aanpassen.
Ik weet niet hoe uw rijstijl is maar ik hou het verkeer in het oog zodat ik op tijd kan remmen indien nodig en ben helemaal niet bezig om continu rond te kijken naar verdoken verkeersborden tussen de camions en andere voertuigen door voor het geval dat er eventueel een nieuwe pakdepoen-regel van kracht is. En zoals velen was ik niet op de hoogte van deze maatregel tot ik het uiteindelijk hoorde op een nieuwsuitzending. Ik kan me best voorstellen dat een dopper of andere sociaal geprivilegieerde medemens de tijd kan vullen van elke krant te lezen en elke nieuwsuitzending te beluisteren en bekijken, ik daarentegen heb die luxe niet en probeer dat in de auto van en naar het werk.
Slechte communicatie en op sommige plaatsen verkeerdelijk geplaatste borden hebben er in ieder geval voor gezorgd dat de kassa weer deftig zal rinkelen. Gaat dit zorgen voor een oplossing? Neen, en als je denkt van wel dan verdien je uw lichtgelovigheid.
Ah ja, we kunnen natuurlijk met z'n allen gezellig het openbaar vervoer nemen. Dat ik in mijn geval gemiddeld 2uur langer onderweg ben is maar een klein detail en nog een kleinere bijdrage tot de redding van de natuur.