Ter verduidelijking. Ik vind dat het Basisinkomen een goede zaak is. Ik verdedig het al ca 20 jaar maar dat betekend niet dat ik nu blind en doof geworden ben. Evenmin dat ik mijn zin voor realiteit ben verloren.
1. De ideeën zijn helemaal niet van Vivant.
2. De practische uitvoering is alleen mogelijk als europa meewerkt. Voor mij betekend dat zij niet uitvoerbaar zijn in België.
3. De oplossingen van Vivant voor de financiering is helaas met lucht opgebouwd. Het invoeren van het Basisinkomen is helemaal niet zo eenvoudig en er moet nog een zwaar onderzoek naar gedaan worden.
Het andere punt van Vivant is zogezegd het BROV (bindend referendumrecht op volksinitiatief) en voor mij de grootste sprong vooruit op gebied van democratie, leefbaarheid en welzijn van de bevolking.
1. Er is een zeer vage uitwerking over dit punt.
2. Binnen Vivant is er geen bindend referendumrecht op ledeninitiatief. Een vraag hierover werd gewoon genegeerd.
Leden hebben dus geen inspraak. Hij gebruikt hiervoor dezelfde argumenten als de tegenstanders om niet invoering van het BROV te verantwoorden.
3. Mr Duchâtelet is, voor het leven, voorzitter van Vivant en heeft dus, ook als hoofdfinancier, de touwtjes stevig in handen.
Niet echt geloofwaardig dus.
|