Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2007, 08:46   #1
Zyp
Parlementslid

Standaard Hoe simpel het allemaal in Belgie wel is...

Al een tijd geleden bouwde ik een huisje... De tuin is nog niet in orde... en één van die dingen die nog moeten gedaan worden is een klein muurtje zetten vooraan aan de straatkant. Zoals je bij zovele huizen ziet..
Om zeker te zijn dat alles volgens de regeltjes gaat stuurde ik een mail naar de gemeente met de vraag hoe ver van straat, en hoe hoog dat mocht worden.
Enkele dagen later een brief in de bus met... Een volledige copy van een reglement met bijhorende plannen. Een tekst met meer "maar"'s, "als"'en en "indien"'s dan nuttige zaken. Toen ik belde naar het gemeentehuis en zei dat ik simpele vragen stelde en dus ook concrete simpele antwoorden wou begon men an de andere kant wat 'ambetant' te worden. na de kleine discussie die volgde kwam de eigenlijke reden naar boven waarom men geen concrete antwoorden wilde geven. Samengevat : "meneer, de regels zijn nu allemaal ZOOO ingewikkeld, dat we liever gewoon de regels van het reglement sturen dan een concreet antwoord." "We kunnen er zelf amper door het bos de bomen nog zien, dus nemen we geen risico, want anders kan men ons nog met de vinger wijzen als wij de regels fout interpreteren".
Uiteindelijk heeft deze man wel een concreet antwoord gegeven over telefoon, maar niet op papier...

Conclusie : Belgie is zo mooi ontworpen dat zelfs diegene die ervoor betaald worden en er ervaring mee hebben er niet meer wijs uit raken... en dus hun eigen oordeel voor geen cent meer vertrouwen... Ze durven het zelfs niet op parier zetten.... ze sturen liever het reglement op om zeker niet met de vinger gewezen te worden in geval van... Dit zijn dan de mensen die het beter moeten weten dan 99% van de anderen... waar anderen dan "raad" aan moeten vragen...

Laatst gewijzigd door Zyp : 23 maart 2007 om 08:48.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden