Discussie: Neutrale hulptaal
Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2007, 17:31   #9
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het Engels is alleen maar wereldtaal omwille van imperialisme. Niet omwille v an magische eigenschappen van die taal.
Het feit dat Engels zowel met Germaanse als Romaanse talen overeenkomsten heeft, maakt het voor heel wat mensen een vrij gemakkelijke taal om aan te leren. Je mag dat niet onderschatten.

Hoe dan ook zouden Spaans, Duits of Frans waarschijnlijk de status hebben van het Engels vandaag, indien de laatste honderden jaar geschiedenis anders waren gelopen. De rol van het Amerikaanse cultuurimperialisme mag dus inderdaad niet onderschat worden, maar ik zou daarom niet per definitie het Engels afzweren. Dat lijkt mij een beetje kinderachtig.

Citaat:
veel te moeilijk om te leren, alleen goed voor een elite. Maar ja, jij bent dan ook een fascist...

Zo moeilijk is Latijn niet, hoor. Ik vond het alleszins gemakkelijker dan Frans tijdens de 6 jaar dat ik Latijn studeerde op het middelbaar.

Het Latijn lijkt qua structuur trouwens erg op het Duits alsook heel wat Slavische talen. Verder zijn er uiteraard heel wat overeenkomsten met de uit het Latijn afgeleide Romaanse talen.

Verder vind ik Esperanto ook niet bepaald een gemakkelijke taal.

Citaat:
zelden zoveel nonsens bij elkaar gelezen. Informeer u eerst voor ge over iets stomiteiten gaat uitspreken.
Esperanto is een gefaald project van de NWO dat is ontstaan in de late 19de eeuw. Informeer uzelf misschien eerst vooraleer ge andere mensen van stommiteiten beschuldigt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb nog Latijn gevolgd : vijf vervoegingen + een hele hoop onregelmatige,vijf verbuigingen, zes naamvallen,...... niet echt zo gemakkelijk hoor!
Slavische talen alsook het Duits hebben dezelfde vervoegingen, maar zijn onregelmatiger dan het Duits en daarom dus moeilijker. Slavische talen delen trouwens ook met het Latijn dat de volgorde van de worden irrelevant is en dat persoonlijke voornaamwoorden weinig tot niet gebruikt worden.
IlluSionS667 is offline