Discussie: Racisme
Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2007, 18:11   #8
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik vind dat er vandaag de dag veel te losjes wordt omgegaan met het woord racisme. Want wat is racisme? Voor mij is dat nog steeds het discrimineren van mensen gebaseerd op hun uiterlijk, hun ras, iets waarmee ze geboren zijn. En ik ben er volledig mee akkoord dat je nooit mensen op basis van die dingen mag veroordelen.

Maar ik denk wel dat mensen mogen beoordeeld worden op hun cultuur. Ik ben er van overtuigd dat er slechte en goede culturen bestaan. Het is natuurlijk niet aan mij om te zeggen welke de goede en welke de slechte zijn vermits ik de andere culturen niet goed ken. Maar ik zie wat ik zie en ik ben er meer en meer van overtuigd dat het islamietisch geloof gepaard gaat met cultuuren die ik minderwaardig vind vanwege hun behandeling van de vrouw en vanwege hun overtuiging dat Kerk en Staat moeten samengaan, hun weinig respect voor wetten en het idee dat familie boven alles, en dus ook boven de wet, gaat.

Je mag dan niet zeggen dat Islamieten slecht zijn maar toch wel dat de Islam slecht is en dan kan je dus toch ook eisen dat wij die manier van leven niet aanvaarden in onze samenleving omdat ze er een bedrijging voor vormt. Het is volgens mij dus volledig ok en niet discriminerend of rasistisch op welke manier dan ook als je aan deze mensen die naar ons land komen zegt dat ze zich moeten aanpassen of zelf assimilleren.

Dit is nu net wat het Vlaams Belang verkondigd. Dan kan je toch niet zeggen dat het rasisten zijn of dat ze discrimineren.

Ik ben hier zelf nog niet helemaal uit maar ik wou wel eens weten wat jullie ervan dachten.

PS: let niet op de spelling
Wat is het probleem hier?Ik ga veel om met moslims en als er iets is dat ik niet verdrag dan zeg ik het zoals ik het tegen iedereen zou zeggen maar bij god()heeft dat niks te maken met racisme.