Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2007, 22:33   #4
Nele Lijnen
 
 
Nele Lijnen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2007
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Waarom niet gewoon de helft van die zone's 30 afschaffen, en eveneens de meerderheid van de zone's 70 en de 70-km-per-uur-bordjes op de vele Vlaamse steenwegen die rechtdoor lopen en soms niet eens door de bebouwde kom lopen? Waarom niet de snelheid op autosnelwegen verhogen naar 130 en op bepaalde wegen en/of uren de maximum toegelaten snelheid achterwege laten, zoals ze in Duitsland doen?

Vele mensen remmen zo gauw ze één van de vele flitspalen of een "toevallig" op de pechstrook staande wagen passeren. Wanneer er een auto vlak achter hen plakt en deze niet meer op tijd kan remmen, dan riskeren beide voertuigen een ongeval. Om die reden zijn heel wat maximumsnelheden ridicuul laag. Dit is vooral het geval op wegen waar heel wat bestuurders het gevoel hebben dat ze zonder enig risico een snelheid hoger dan de maximumsnelheid zouden kunnen aannemen en waarbij de maximum toegelaten snelheid dus eigenlijk onrechtvaardig laag lijkt te zijn.

Ik heb absoluut geen moeite met zone 30 in schoolomgeving of in een woonzone waar kinderen op straat mogen spelen of bij een speelpleintje. De veiligheid van iedereen maar die van onze kinderen in het bijzonder staat voorop. Daarnaast denk ik dat we het wegennet met gezond verstand moeten bekijken, 50 waar nodig, 70 waar nodig, 90 waar nodig. En op de autobaan? Eerlijk gezegd als ik 's avonds laat alleen op weg ben van Brussel naar huis (en dat komt wel eens voor ) dat is 120 ook maar traag.
Nele Lijnen is offline