Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Verder heb ik problemen met het veralgemen dat je de gehele tijd doet. De moslimgemeenschap is divers en ze valt niet veralgemenen. Net zoals niet alle Grieken of zelfs Nederlanders zich hebben geïntegreerd.
|
Wel geef eens enkele voorbeelden van Grieken die zich niet hebben geïntegreerd, verenigingen in de stijl van het AEL hebben opgericht en eisen dat men de Griekse taal tot vierde landstaal van België uitroept?
Zorg maar dat u met goede voorbeelden op de proppen komt daar ik de Griekse gemeenschap in Vlaanderen tamelijk goed ken (als secretaris van een Grieks-Vlaamse vriendkring...).
Het heeft er alle schijn van dat u niet op de vraag kunt antwoorden en dus in rondjes blijft hollen. De Europese inwijkelingen hebben zich goed geïntegreerd, daarvan getuigt hun rustige aanwezigheid in ons land en het nauwelijks voorkomen van problemen met die mensen als bevolkingsgroep. Dat kan niet gezegd worden van de moslimgemeenschap, wat voor steeds verder gaande spanningen zorgt.
Maar goed, ik wacht ondertussen op voorbeelden van niet-geïntegreerde Griekse inwijkelingen.