Discussie: Racisme
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2007, 11:11   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Dus kan ik toch concluderen dat het eisen zoals die van het Vlaams Belang niet racistisch zijn.
Ik vind mezelf allerminst racistisch.
En ik volg uw stelling volledig. Als men ervan uitgaat dat mensen gelijkwaardig zijn, dan volgt daaruit dat culturen het niét zijn, schreef Paul Cliteur op liberales.

Echter:

In maart 2004 stelde Cliteur in een interview met Het Parool dat hij zich beperkt voelde in het uiten van zijn mening over de islam nadat hij door anderen als racist en stigmatiseerder was bestempeld. Hierin speelde ook een rapport van de AIVD mee, waarin werd gesteld dat felle kritiek op de islam contraproductief zou zijn voor de integratie van moslims. Cliteur voelde zich genoodzaakt de toon in zijn gesproken columns in Buitenhof te matigen. Na kritiek op deze stellingname besloot hij een week later zijn medewerking aan Buitenhof helemaal te stoppen, omdat hij zichzelf niet geloofwaardig genoeg meer vond.

Ik begin echter steeds meer en meer het gevoel te krijgen dat deze cultuurrelativistische trend (pardon... VERPLICHTING) ondertussen aan het keren is.
Men kan in gesprekken tussen normale burgers - weliswaar met fluwelen handschoenen (Feind hört mit) - zeker aanvoelen dat de mensen niet meer in het multiculturele sprookje van verrijking geloven. Ze zijn echter wel verplicht het te ondergaan.
Vooral leerkrachten, mensen die het meeste met hun neus op de feiten (én de toekomstige generaties) geconfronteerd worden, voelen dat het water aan onze lippen staat.

Maar .... geen enkele duidelijke reactie vanuit het beleid.

En hier hebben ze (dankzij Jos Gijssels van Groen! of Agalev toen) in feite in hun eigen voet geschoten. Het volledige probleem wordt netjes in de mand van VB gelegd, waarna men die volledige verrotte mand ergens in de kelder dumpt.
Ondertussen blijft men onverstoord de "goed nieuwsshow" verkondigen, al of niet gesteund door een reptiel-achtige geleedpotige campagne.

Als men het over taalachterstand heeft, blijken de hier gesproken dialecten ineens geen Nederlands meer te zijn, en moéten kinderen die thuis dialect spreken mee als "taalachterstander" worden beschouwd, omdat het anders niet-politiek correct zou wezen.

Als men kinderen van "andere culturen" even rap naar de kleuterschool wil krijgen, dan worden voorstellen geopperd om voor IEDEREEN de leerplicht te verlagen....

Maarre... als het over uitdelen van subsidies gaat, d�*n mag en moet men uiteraard onderscheid kunnen maken. En degenen die d�*n geen onderscheid wensen zijn dan weer..... driemaal raden: jawel! racisten!

En ja hoor, zelfs met hun uitgekiende demoniseringscampagne, zelfs met het strenge negeringsbeleid op de nationale staatszender (waar jij en ik dus ook aan bijbetalen!), zelfs met �*l hun truucjes en mistspuierij: héél veel mensen denken ondertussen stillekes (en in het stemhokje):

WAT IS VERDOMME NOG MIJN ALTERNATIEF?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 maart 2007 om 11:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden