Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Bittersw,
Ik begrijp jouw probleem wel.
Maar dat is geen probleem van werklozen alleen.
Ander voorbeeldje?
Je werkt en hebt veel last van een pijnlijke rug, soms heel erg.
Dokters vinden niets.
Je geeft je ontslag?
Zit je zonder inkomen, want je kan dan niet gaan doppen.
Vdab heeft daar dus niets mee te maken.
Vraagje.
Hoe zou jij het aanpakken?
Iedereen geloven die beweert dat hij niet meer in staat is te werken??
|
Toch een zekere controle,bij mijn vrouw heeft men ontdekt dat er artrhose is en dat de tussenwervel versleten is en daardoor de druk op de zenuwen de pijn veroorzaakt die uitstraalt naar haar rechter been,maar geraak maar eens aan een dokter die u daar onmidelijk invaliditeit inziet,ge moet trouwens eerst 1 jaar op ziekteverlof staan vooraleer men tot invaliditeit kan gezet worden,en dan is het nog maar de vraag hoeveel %.
Dat men bij zulke gevallen een apart dossier opmaakt,dat zij staand werk niet meer aankunnen zou ik normaal vinden.
Het probleem dat men wel wil werken maar dat in de database bijna geen vraag is naar mensen in zo 'n geval.
Dus sturen ze maar sollicitaties,waarin die mensen niet meekunnen,en ten tweede zijn deze mensen dan nog ouder waardoor hun kansen nog slinken,wat wil de regering eigenlijk,deze mensen zijn meestal na vele jaren ontslagen wegens reorganisatie of te oud maar moeten wel beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt,zoals ik al zei ze staan met hunne rug tegen de muur,en als men dan nog gaat dreigen met hun dop af te nemen dwingt men deze mensen feitelijk om een job aan te nemen die ze niet meer aankunnen,en dan spreek ik nog niet van de veiligheid op het werk.
We leven in een geliberaliseerde wereld waar het alles ok is tot men door de mazen van het net valt.