Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Citaat:
Nu kritiek geven is gemakkelijk, een oplossing vinden eist meer van je op.
Mijn oplossing is niet zo onmenselijk als die van enkele "cynicussen" en ook niet pluimerig als die van enkele "?T werktuigen".
Ik daag jullie uit voor een constructieve, verstandige en pragmatische oplossing. De meest suprieme oplossing krijgt van mij een brevet van de academie voor intelligentie . Ik doe zelf ook mee aan de wedstrijd.
Ik geloof dat als het jeugwerkbeleidsplan verandert wordt en meer middelen uitgeeft aan een jeugdwerkbeleid waar categoriaal werken wel wordt toegelaten. Dus dat er jeugverenigingen en jeugdhuizen voor allochtonen wordt gesubsidiëerd. Zo kunnen allochtonen mischien de liefde voor het leven vinden tijdens hun eigen jeugdactiviteiten. Jongens en meisjes samen = heel vaak liefde.
Maar enkel dit is niet genoeg want dan subsidiëren wij apartheid. Die hebben ze in de meeste landen verworpen omdat die enkel voor achterlijken bestemd is. Dus moeten deze allochtone jeugdverenigingen regelmatig activiteiten organiseren samen met autochtone of multi-etnische verenigingen. Zo creëer je ontmoeting en uitwisseling. Veel allochtone jongeren zullen van hun Vlaamse vrienden, die zij maken tijdens gezamenlijke activiteiten, Vlaamse gewoonten en redeneringen aanleren. Zo kan de Vlaming haar cultuur overdragen. Zo kan sociale harmonie gestimuleerd worden.
Een gulde middenweg waar ieder aan zijn trekken komt en wordt ook een dam gebouwd tegen allerlei overstromingen .
Zijn er nog andere creatieve geesten in huis?
|
|
Het academie is in Vlaanderen.[/quote]
DE academie
Trouwens , je voorstel klinkt goed, indien gerealiseerd op kleinschalig vlak. Op het vlak van de maatschappij is het onrealiseerbaar.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
|