Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Mijn beste Willem,
De verklaring voor de levensbedreigende vraag die U de voorbije nacht wakker hield; namelijk "hoe valt het rijmen dat 25% procent van de vlamingen vb stemt, doch slechts 7% van de vlamingen een splitsing van vlaanderen toegenegen is"; is er éen van onstellende eenvoud, maar desalniettemin tweeledig.
a) Vooreerst heeft dit niets te maken met manipulatie van de resultaten van voorgenoemde enquête gevoerd door De Standaard en Le Soir samen.
Dergelijke cijfers worden immers niet "gemaakt"; zoals U insinueert. Cijfers: "zijn". Resultaten van peilingen en steekproeven wijken af van de realiteit. Indien niet waren deze cijfers niet het resultaat van een peiling, doch een telling. Maak U dus niet sappel over peilingen.
b) Bovendien ligt het in de aard van de vb kiezer dat deze enigermate behoudensgezind is - ik kies mijn woorden omzichtig. De "veiligheid" en "zekerheid" die het vb etaleert, appeleert de vb kiezer; en de vb kiezer gaat al even consequent voor de zekerheid die België hem voorspiegelt. Maak U dus al evenmin sappel over de inconsequentie der vb kiezer. Inconsequentie is Ok, want des mensens.
Belangwekkend is dat twee derde van de vb kiezers - maar wellicht een pak meer, zeg maar de overgrote meerderheid, want ik maak effe uit de pols abstractie van die paar N-VA'ers en die éne CD&V op drift die het Belgische schisma toegenegen zijn - geen iota begaan zijn met de onafhankelijkheid van vlaanderen. Mijnheer Vanhecke, op welke adres wilt U dit campagne advies gefactureerd zien worden?
In de hoop U hiermee voortaan een rustiger nacht te kunnen aanbieden.
Rijs en schijn
virmiljoen
|
Je vertelt lang niet slecht.
Toch blijf ik terug-vergelijken met de optimistische toon in Nederland, peilingen plenty, over de komende EU-grondwet en het arrogante optimisme waarmee men voor het mooi toch eens een referendum toeliet ....