Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Lijnen
Ik heb absoluut geen moeite met zone 30 in schoolomgeving of in een woonzone waar kinderen op straat mogen spelen of bij een speelpleintje. De veiligheid van iedereen maar die van onze kinderen in het bijzonder staat voorop.
|
In een schoolomgeving is er alleen een verhoogd risico wanneer scholen open gaan, tijdens de middag en wanneer ze sluiten. Het merendeel van de dag is er dus geen enkele reden om hier een lagere snelheid aan te houden.
Verder lijkt een sensibilisering van ouders én kinderen mij heel wat belangrijker dan of men nu 50 of 30 rijdt in de buurt van een school.
Citaat:
Daarnaast denk ik dat we het wegennet met gezond verstand moeten bekijken, 50 waar nodig, 70 waar nodig, 90 waar nodig.
|
In de praktijk zijn er echter onnoemelijk veel wegen waar de snelheid is verlaagd tot 50 of 70 km per uur zonder enige noodzaak. Misschien moet u uw VLD-collegae hier eens over aanspreken
Citaat:
En op de autobaan? Eerlijk gezegd als ik 's avonds laat alleen op weg ben van Brussel naar huis (en dat komt wel eens voor  ) dat is 120 ook maar traag.
|
Ook hier weer de opmerking : gelieve een seintje te geven aan uw VLD-collegae. Door het verhogen van de maximumsnelheid zouden jullie misschien nog enige van de verloren sympathie voor de VLD kunnen oprakelen