Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2007, 01:18   #105
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

[FONT=Verdana]System[/FONT]
[FONT=Verdana]
Citaat:
[/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Verdana]Hoe kunt u nu zo'n dwaze dingen zeggen. Dit is een zinnige uitspraak van de Paus. Het is toch evident dat, moest er een God bestaan, dat het dezelfde is voor de islam, protestanten, katholieken, hindoes en noem maar op. Of denkt u dat God meer God is voor de christenen dan voor de moslims. Wat een pretentie.[/FONT]
[/FONT]

Zinnige? De God van de moslims dezelfde als de christenen?

Hoe kan het dan dat God eerst verklaard aan Maria(via een engel) dat zij een zoon krijgt die de zoon van God is, en een paar honderd jaar later verklaart diezelfde God(via dezelfde engel) dat hij geen zoon heeft?
De islam is een misleiding. Als de RKK echt een christelijk geloof is vindt zij dat ook. Op de moskeeen in Jeruzalem staat expliciet geschreven "God heeft geen zoon". Dan kun je toch niet zoiets zeggen als wij hebben dezelfde God.
Ik verzet me daarom ook sterk tegen de zogenoemde oecumene.

Is dit voorgaande niet de stap naar het maken van een wereldreligie:

Citaat:
7 En hem werd gegeven om tegen de heiligen oorlog te voeren en hen te overwinnen; en hem werd macht gegeven over elke stam en natie en taal en volk. 8 En allen, die op de aarde wonen, zullen het (beest) aanbidden, ieder, wiens naam niet geschreven is in het boek des levens van het Lam, dat geslacht is, sedert de grondlegging der wereld. (openbaring 13:7-8)
Citaat:
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. (openbaring 13:16-17)

p.s Ik wil hier nog eens expliciet duidelijk maken dat ik aanhangers van de islam niet wil kwetsen ook al zijn mijn kritieken soms zeer fel. Ik doe dit uitsluitend omdat ik overtuigd ben van mijn geloof. Ditzelfde geld voor mijn kritiek op de RKK.

Laatst gewijzigd door Hosea : 25 maart 2007 om 01:38.
Hosea is offline   Met citaat antwoorden