Los bericht bekijken
Oud 2 december 2003, 12:59   #5
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het volkomen eens met Kleine Johannes

Het lijkt mij ook duidelijk dat onze vriend Peace (what's in a name ?) de zaken nogal door een gekleurde bril ziet.

Aan de ene zijde wimpelt hij de argumenten pro-allochtonen zonder verpinken af en aan de andere zijde maakt hij een olifant van een mug om zijn gelijk te bewijzen. ("Veel moslims staan niet te springen om in bedrijven te werken waar zij met varkensvlees in aanraking komen". Een giller ! - "Veel werkgevers staan er niet om te springen wanneer er moslims een aantal keren per dag hun gebedsmatje beginnen uit te rollen en hun gebeden beginnen te prefelen". Heb ik als bouwwerkgever minder last van dan sommige van hun autochtone collega's die intussen met hun StuBru-decibels de buurt te kijf roepen !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Tevens schrikken veel werkgevers ervoor terug om mensen die de taal niet voldoende beheersen in dienst te nemen.
Al eens nagegaan hoe "slecht" allochtonen van 2° en 3° generatie nederlands spreken ?

Citaat:
Ook staan veel werkgevers huiverig tegenover de gedachte om zich een aantal fundamentalisten of zelfs potentiële terroristen in hun bedrijf te halen.
Oeps. Ik zal die VB-er in mijn bedrijf maar rap aan de deur zetten zeker ? Weg met die fundi's !

Citaat:
Veel vreemdelingen die naar België komen zijn ook niet vertrouwd met onze prestatiemaatschappij. In hun landen van herkomst kenden ze misschien niet echt weelde maar daar tegenover stond wel dat ze nooit echt hebben moeten presteren.
Je bent echt wel geïndoctrineerd hé

Citaat:
Nog een belangrijk punt. Wanneer je naar België komt krijg je als vreemdeling zonder al te veel problemen een of ander vervangingsinkomen. Wanneer je geld krijgt voor niets te doen, waarom zou je dan gaan presteren?
Ja, zeg dat eens. Klaag je nu over het groot aantal allochtone werklozen of over het nog véél groter aantal autochtone werklozen ?

Citaat:
Neem ook de mentaliteit onder zeer veel allochtone jongeren.
Wat verstaat mijnheer onder 'zeer veel' ? Kan dat wetenschappelijk statistisch onderbouwd worden ?
Citaat:
Besluit; racisme heeft maar een zeer geringe invloed op de werkloosheid onder allochtonen. In de eerste plaats zijn de meesten onder hen volledig zelf de oorzaak.
U levert hier een bewijs uit het ongerijmde. Op basis van indrukken, subjectieve impressies en kortzichtige veralgemeningen. Met dit soort volksverlakkerij bereik je maar één ding : groeiende onwetendheid, haat en aggressie.

Proficiat !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden