Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan
Zonde dat deze vrouw het loodje heeft gelegd. Haar standpunten mogen dan wel recht tegenover mijn wereldbeeld staan, maar men kan niets anders dan respect hebben voor iemand die op zo'n manier voor haar standpunten blijft staan terwijl het hele klimaat vijandig tegenover haar staat.
|
Hm, respecteren kan ik haar niet. Haar houding tegenover de holocaust getuigt gewoon van een hardnekkige verstarring, en haar wereldbeeld is ronduit afgrijselijk.
De link die hier blijkbaar in de openingspost af te leiden valt tussen haar en het VB vanwege een vraag die men haar stelt over het VB vind ik veel interessanter.
Ik vrees dat je echt van een gruwelijke slechte wil moet zijn om hieruit af te leiden dat er banden zijn tussen dit mens en het VB, laat staan bewijzen meent te kunnen zien dat het VB een leiding heeft van neo-nazi's in maatpak.
Serieus, dit is toch los van alles?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.
Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Laatst gewijzigd door Nierika : 25 maart 2007 om 23:34.
|