Los bericht bekijken
Oud 2 december 2003, 20:22   #1
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Lezersbrief van Jeroen Merckx (nu ex) Vlaams Blokker aan Humo:

Blood and Honour.

In Humo 3298 en 3299 verschenen artikels over 'Extreem-rechts in Vlaanderen'.
In weerwil van de wet op de privacy vermeldt u expliciet mijn initialen, e-mailadres en mijn functie binnen de Vlaams-Blok-afdeling van Ingelmunster, Nooit hebben uw joumalist(en) met mij contact opgenomen om de gegevens, vermeld in deze artikelen te bevestigen en te controleren. Volkomen in strijd met elke deonto-logie gelooft u blindelings deze beweringen en poneert u deze waarheid zonder ze te controleren bij de betrokkene.

Gelieve te willen noteren dat ik zeker geen lid ben van Blood ans Honour, maar enkel een paar maal heb geholpen de 'security' te versterken bij door hen georganiseerde muziekoptredens.
Ten onrechte laat u uitschijnen dat ik akkoord zou gaan met hun gedachtegoed. De security versterken heeft geenszins te maken met welk gedachtegoed dan ook; die twee staan volkomen los van elkaar.

Ingevolge deze artikelen heb ik schade geleden, werd mijn naam bezoedeld, werd ik geassocieerd met groeperingen waar ik niets mee te maken heb enz. Tevens werd ik uit de partij gezet.
Ik wens dan ook dat deze foutieve mededelingen worden rechtgezet.
Jeroen Merckx, Ingelmunster.
(mijn cursivering)

Antwoord Humo:

We hebben bewust alleen uw initialen en functies in het Vlaams Blok vermeld (géén mailadres), net zoals we dat bij andere betrokkenen gedaan hebben. Waarom gooit u nu zelf uw identiteit in de openbaarheid als u bezorgd bent over uw privacy? Het gaat ons niet om het noemen van namen, maar om de banden tussen het Vlaams Blok en staatsgevaarlijke naziclubs waar de partij zich alleen 'officieel' van distantieert. Het interview met Frank Vanhecke in Humo 3299 spreekt in dat opzicht boekdelen. Wat uw lidmaatschap betreft: Blod and Honour verkoopt geen lidmaatschapskaarten, het is formeel geen ledenvereniging. Maar hoe moeten we iemand noemen die nu ook zelf toegeeft dat hij meermaals in de interne B&H-security heeft gewerkt?
-----------------------------------------------------------------------------------------

“Ten onrechte laat u uitschijnen dat ik akkoord zou gaan met hun gedachtegoed”. Deze uitspraak is nog vozer dan die van ‘Franck-Vanhecke-mijn-neus-bloed’.

Die Vlaams Blokmandataris speelt security-boy op feestjes waar ze met hakenkruizen zwaaien. Maar hun gedachtengoed delen? Nee hoor! Hij houdt enkel van ordelijke feestjes.

Als die man iet of wat deontologie had gehad, hij had er de politie bijgehaald. Maar ja, het extreem-rechtse Vlaams Blok en deontologie….
Hakenkruisfeestjes van Blood And Honour zijn blijkbaar niet prioritair. Als het AEL maar verboden wordt.
de metser is offline   Met citaat antwoorden