Los bericht bekijken
Oud 2 december 2003, 21:28   #2
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ondanks de hysterische kritiek tegen Bush wanneer hij weigerde het protocol van Kyoto te ratificeren, lijkt het nu dat hij (ook hierover) groot gelijk had en weer eens een blijk van realisme en visie voor de dag heeft gelegd.

Kyoto was volgens hem een slecht akkoord dat belachelijk veel geld ging kosten, de respectievelijke economieën in de wereld zou schade toebrengen, en dat allemaal zonder enige tastbare resultaat. Bovendien voorzag Bush dat hoedanook weinig of geen landen de normen van Kyoto zouden halen.

En hier dus de eerste resultaten:

Citaat:
OOK BELGIE IS SLECHTE KYOTO-LEERLING
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
De landen van de Europese Unie slagen er nauwelijks in de uitstoot van broeikasgassen terug te dringen. Dat zegt het Europese Milieu-agentschap.

De EU wil tegen 2010 de uitstoot met 8% verminderen in vergelijking met 1990. Dat heeft ze beloofd in 1997 in Kyoto.
Met de maatregelen die nu van kracht zijn, zal de uitstoot in 2010 7,5% hoger zijn dan in 1990.

België is na Denemarken de slechtse leerling. Met de huidige maatregelen komt ons land in 2010 aan een uitstoot die 15% hoger ligt dan in 1990. België had nochtans toegezegd de uitstoot te verminderen met 7,5%. Bron TXT.
Voor hen die mij regelmatig vragen waarom ik Bush steun. Hier is er dus nog eentje : the man knows what he's doing! Voor mij is dat een grote kwaliteit vergeleken met die hysterische brulkippen die maar roepen en tieren zonder de feiten te kennen.
zoals die hysterische Europese brulkippen over WMD in Iraq Antoon ?