Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus
De laatste tijd zie ik in Mechelen een zeer kwalijke ontwikkeling. Ik zie steeds meer noord-afrikaanse haantjes die zich een pit-bull aanschaffen. Die zullen die zeker niet hebben om ermee te knuffelen. Ik verwacht er dan ook grote problemen mee. Zij hebben niet met honden leren omgaan en kunnen zeer waarschijnlijk die hond niet opvoeden.
Ik kan me voorstellen dat ze met die hond de moslima's een quasi hartaanval kunnen bezorgen. Als ik met mijn dwerg-pincher rondloop kan je de moslima's al uit de lantaarnpalen halen.
Een tijdje geleden van een noordafrikaans broedsel (manneke van 3 jaar oud) het nodig om naar mijn hondje van 6 kg te stampen. Ik heb de moeder erop aangesproken dat ze dat broedsel moest stoppen of ik zou er een penalty mee stampen. Ze deed of ze me niet begreep maar haar broedsel stampte niet meer mijn hond.
|
Het probleem is al lang bekend in Antwerpen. Het is niet poco genoeg voor de kranten maar de voorbije 3 jaar zijn er al verschillende hondenliefhebbers door de allahtonen bedreigd. Verschillende kleine hondjes zijn doodgetrapt, door bendes losgeslagen rondhangjongeren, terwijl hun meestal bejaarde eigenaars, zelf machteloos kunne toezien, omdat ze eerst zelf in elkaar geslagen worden.
Mijn hond is ooit geslagen geweest door een dolgedraaide Marokkaan van een zekere leeftijd. Gelukkig was het toen nog een pup en hebben we kunnen voorkomen dat hij de oude man gebeten had, maar de volgende Marokkaan die er ooit naar sloeg, is met een stuk uit zijn arm geëindigd.
Met andere woorden: koop een klein hondje en ze schoppen het dood. Koop een grote hond en ze ontlopen hem wel. Alleen jammer dat bepaalde kinderen graag uitdagen door krijsend weg te lopen, even te stoppen en dan terug te lopen, richting opgejutte hond.
Mijn buurt wemelt van de Marokkaanse rondhangjongeren en ze zijn in mijn ogen agressiever dan pittbuls. In mijn ogen zijn ze veel gevaarlijker. De enige problemen met agressieve honden die we tot nu toe in Antwerpen gehad hebben, werden meestal veroorzaakt door het feit dat de baasjes graag verdovende middelen gebruikte.
Nu, die rondhangjongeren gebruiken ook drugs en daarom zie ik hen niet graag met pittbuls. Het enige positieve zou zijn als die hondjes dan tegen hun "baasjes" zouden keren, dan kunnen ze ons nog van een hoop ellende besparen.