Thomas, Je kent de situatie in Merelbeke blijkbaar goed. Het is inderdaad een groot probleem om op een degelijke wijze een fuif te organiseren. Tijdens de vorige legislatuur werd die beloofd maar is er niets van gekomen. Ik heb er vaak tussenkomsten over gehouden in de gemeenteraad. Want iderdaad, de merelbeekse jeugd heeft dringend een goede fuifzaal nodig. De meerderheid heeft er een potje van gemaakt. Nu is er eindelijk, na jaren wachten, een stedenbouwkundige vergunning verleend voor de verbouwingen aan het huidige jeugdcentrum. Daar kunnen de bestaande hangaars omgebouwd worden tot polyvalente zaal, met geschikte geluidsisolatie. Er is ondertussen een milieuvergunning aangevraagd. Als die er komt, dan kunnen de werk van start gaan. De plannen zijn mooi. Als ze kunnen uitgevoerd worden, zal het een mooi project zijn. Maar ik weet het wel dat er ook tegenstand is. Een goede samenwerking en communicatie met de buurt kan veel verhelpen. En voor grotere evenementen moet de jeugd zeker nog beroep kunnen doen op de gemeentehallen. Ik blijf dit dossier zeker opvolgen!
|