jvdb
Citaat:
Dit komt helemaal niet uit het OT, maar uit Jakobus' brief. Daarenboven bent u fout als u stelt dat de Wet toen nog gold en met Jezus' komst niet meer. Jezus zelf zegt dat Hij niet gekomen was om de Wet af te schaffen maar om te voltooien! Jezus brengt de volheid.
Welk citaat?
|
Het citaat wat jij noemde staat wel in de brief van Jakobus. Echter het is een verwijzing naar het OT(jozua). Je moet dit dus wel ff kritisch lezen. Het oude verbond geld niet meer voor ons.
Citaat:
Jezus is niet geofferd. Jezus heeft zich in vrijheid opgeofferd.
De kern van ons geloof is niet alleen Zijn kruisdood, maar, nog veel belangrijker, Zijn opstanding. De apostel Paulus zegt het al in zijn brief aan de Corinthiërs: "Ons geloof is zinloos als Jezus niet verrezen is".
|
Jezus is geofferd door God om onze zonden te vergeven. God heeft het zo gewild.
Met zijn kruisdood bedoel ik ook zijn herrijzenis. Dat is de kern.
Citaat:
Jezus' lijden en kruisdood verloste ons niet van onze persoonlijke zonden. Ook na de grote heilsdaden van Jezus zondigt de mensheid nog. Alleen is vergeving mogelijk en staat de weg naar de Vader voortaan open.
|
Dat is wat ik de hele tijd zeg. De mens is zondig en ieder mens zondigd. daarom heeft God zijn zoon geofferd om ons te kunnen vergeven.
Wat ik nu de hele tijd probeer te vragen is: In hoeverre zien jullie Jezus' kruisdood/verrijzenis als perfect als jullie denken dat goede werken ook nog nodig zijn?