persoonlijk denk ik dat het liberalisme alleen als een volksliberalisme kan overleven
waar is toch de tijd dat de kleine zelfstandigen op de vld stemden en zich door de liberale partijen vertegenwoordigd voelden ?
als mens in armoede is het eigenlijk zo dat ik hunker naar liberalisme, naar economische soevereiniteit
deze soevereiniteit is te bereiken (en de klassen zijn al een pak dynamischer geworden ) maar niet voor iedereen en ze moet net zoals in de middeleeuwen eigenlijk nog steeds afgekocht worden
de zg vrije markt is helemaal geen vrije markt
om van een vrije markt te kunnen spreken is het immers voorwaarde dat iedereen tot die markt toegang heeft
zonder kapitaal heb je geen toegang tot de markt - en dus is de markt niet vrij
de "vrije" markt sluit uit diegenen die ze het hardst nodig heeft - de zestien percent van onze bevolking die onder de armoedegrens leeft kan door het misbruik dat sommige havikken maken alleen maar van liberalisme, vrije markt en ook volwaardige mensenrechten dromen
zoals henry george in progres and poverty uitlegt ben ook ik overtuigd dat zuiver liberalisme wereldwijd de armoede volledig zou kunnen oplossen
het moet echter wel zuiver worden toegepast, en de vrije markt moet beschermd worden tegen krakers
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 maart 2007 om 16:39.
|