Los bericht bekijken
Oud 3 december 2003, 18:36   #83
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Die gasten die naar hier komen zijn hier niet om te werken, want er is geen werk.
Die gasten die naar hier komen hebben niet het adres van een firma bij hun. maar het adres van Een advocaat, een mijnheer van de sociale zekerheid, of een mijnheer van het collectief tegen uitwijzing.
Je hebt er duidelijk pret in. Ik ben er van overtuigd dat je niet eens alles hebt gelezen wat ik schrijf en nog minst van al de onderschriften bij de plaatjes.

Bovendien bulk je uit van de verkeerde info en de vooroordelen.

Ik moet nog de eerste Oost-Europese vluchteling tegenkomen die mij een briefje laat zien met een naam van een advokaat of een instelling die 'm verder kan helpen. En dat was ook één van de redenen waarom ik zelf een migrantenorganisatie heb opgericht.

Tweedens, zolang zij in procedure zijn, en dat kan jaren aanslepen, mogen asielzoekers niet werken en kunnen zij enkel bij het OCMW terecht. Schiet je pijlen af op de overheid en niet op de slachtoffers.

De meeste migranten die ik ken, via onze organisatie, willen allemaal werken, geld verdienen en hun familie centjes opsturen in het thuisland of een spaarpot aanleggen en terugkeren.

Precies hetzelfde wat de Belgische emigranten de voorbije eeuwen ook deden, en misschien terug zullen moeten doen als het oorlog wordt, de economische crisis hard zou toeslagen, de communautaire twisten in burgeroorlog zouden uitmonden enz... alles dus wat 'hen' overkomt kan 'ons' ook overkomen.
Dus zoals U zelf schrijft, ze worden hier niet UITGENODIGT om te komen werken.
U steld het altijd voor alsof ze naar hier komen om te werken.
Inderdaad, ze komen om te werken, maar ze mogen niet. Net zomin als vele landen de Belgische economische asielzoekers ook niet hadden uitgenodigd. Sommige wel andere niet.
Wat kan ThePiano toch grappig zijn
Ze komen voor het werken, maar ze mogen niet
Klaas is offline   Met citaat antwoorden