Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Die één miljoen werknemers bij de overheid worden trouwens betaald met belastingen van die twee miljoen werknemers bij de privé en die zes- �* zevenhonderdduizend zelfstandigen.
|
Wat een van de pot gerukte redenering! Die één miljoen werknemers bij de overheid werken dus wel voor jij en ik, voor de bedrijven en voor al de rest van de bevolking. Of ze nu beter of harder kunnen werken is een zaak appart, maar werken doen ze. Of gaan we deze mensen tot de groep van steuntrekkers rekenen of wat??? Zij betalen trouwens óók belastingen!
Citaat:
Er zijn overigens redelijk veel werkgevers in ons land. Voor Wallonië weet ik het niet (intuïtief zou ik zeggen dat de situatie daar enigszins anders is) maar in Vlaanderen geschiedt de helft van de werkgelegenheid in ondernemingen van maximaal vijf werknemers, dacht ik.
|
Ook al past het misschien niet in mijn ideologie, maar hoed af voor de kleine zelfstandigen! Zij slagen er in om met véél minder steun van de overheid blijkbaar toch de helft van de werkgelegenheid te "leveren".
Ik zou eens willen zien of dan ook de helft van de "steunmaatregelen" die de overheid "uitkeert" aan bedrijven ook daadwerkelijk naar die kleine zelfstandigen gaat. Me dunkt van niet!
Citaat:
De meerderheid in ons land is dus niét loon- of weddetrekkend maar steuntrekkend: kinderen, werklozen, arbeidsongeschikten, bruggepensioneerden...
|
Kinderen, arbeidsongeschikten en bruggepensioneerden behoren dan ook niet tot de actieve bevolking... of wil je de klok terug draaien en hen ook meetellen?