Discussie: proefdieren
Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2007, 19:13   #32
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Oh, maar ik lees goed genoeg wat er staat. Het is echter een feit dat u uzelf constant tegenspreekt. En net daar word ik allergisch van.

1. U beweert dat dissecties nutteloos zijn OMDAT je er "niets meer mee leert dan bij het bekijken van een filmpje". Toch zegt u zelf dat dat niet klopt, want in sommige studierichtingen is het dan blijkbaar toch geoorloofd om te doen. Wat zeg ik? Ongeoorloofd? Meer zelfs: u zegt letterlijk "onontbeerlijk". Wat is het nu? Ofwel leer je er niets van bij, ofwel zijn ze onontbeerlijk. Make up your mind.

2. U beweert dat dissecties moeten verboden worden uit ethische overwegingen. Omdat er dieren voor gedood moeten worden. Toch zegt u tegelijkertijd dat dit niet zo hoeft te zijn. Net zoals bij mensen. Waarom wilt u dan toch carrément verbieden? Nogmaals, make up your mind.

Een beetje rechtlijnigheid is toch niet te veel gevraagd, wel?
Aangezien begrijpend lezen niet je sterkste kant is:

1) In de biologieles op de middelbare school zijn dissecties mi inderdaad overbodig. In bepaalde hogere opleidingen zoals diergeneeskunde zijn ze vanzelfsprekend onontbeerlijk.

2) Ik heb nergens geschreven dat ik alle dissecties wil verbieden, beste Turkje. Ik heb alleen gezegd dat het niet nodig is dat daarvoor speciaal dieren worden gedood zoals nu het geval is.

Duidelijk nu?
Edina is offline