Los bericht bekijken
Oud 3 december 2003, 23:31   #13
Hanne
Banneling

Standaard

Sorry, maar dit is weer complete nonsens en bewijst dat je overduidelijk geen enkele empathie kent, spijtig

Voor u complete nonens, voor mij zeker niet.
Uiteraard heb ik ook geen empathie. Iran was ooit een modern en welvarend land. Ipv hier te komen bedelen, zouden die Iraniërs zich beter in eigen land organiseren om tot verzet te komen tegen de islamfundamentalisten die het land en het leven runnen. Heel Iran wil af van die moslimidiotie, aan de universiteit van Teheren zijn er constant rellen. M.i. moeten ze zich lokaal emanciperen, en desnoods het verzet eerst organiseren vanuit buurland Irak.

Antwoord u eens op deze vraag: Stel u voor dat u het niet zo goed hebt: weinig geld, en vooral:geen toekomstperspectieven, en u hoort ineens over een regio waar iedereeen welvarend is, waar het goed vertoeven is, zou u het dan overwegen om proberen naar daar te gaan?

Nee. Ik dop m'n eigen boontjes en lijd niet aan de parasiteringsdrang die velen schijnen te hebben. Vind ik trouwens bijzonder asociaal, zo gaan teren op de welvaart die anderen gecreëerd hebben.
Mijn overgrootouders hadden ook geen toekomstperspectieven 100 jaar geleden. Het is door hun werkvlijt en zin om iets van hun leven en land te maken, hoe bar de omstandigheden ook waren, dat zij en vele anderen bijgedragen hebben tot wat België nu is. Uiteraard gaat er wat tijd heen over een sociale en politieke strijd. Maar je moet er eens aan beginnen.
Net door de wereldwijde telecommunicatie (inclusief ondergronds internetgebruik) kunnen die Iraniërs zich in hun verzet spiegelen aan onze westerse verworvenheden. Hun sociale en politieke strijd hoeft dus niet eens een eeuw te duren.
Maar het zijn niet die paar begoede enkelingen, die de middelen hebben om naar hier te reizen, die zullen zorgen voor een ommekeer in hun land.
Het zijn vluchters ! Ik hou niet van mensen die hun problemen ontvluchten in de hoop dat anderen ze oplossen. Heel solidair met hun lotgenoten die niet naar hier konden vluchten, zijn ze ook niet.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden