Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
do 29/03/07 - Tijdens het vragenuurtje in het federaal parlement heeft CD&V-fractieleider Pieter De Crem woedend gereageerd, omdat minister van Defensie André Flahaut (PS) niet was komen opdagen.
De Crem wilde van minister van Defensie André Flahaut (PS) weten waarom die laatste allerlei activiteiten van het leger organiseert in zijn thuisstad Nijvel, in de week net voor de verkiezingen op 10 juni.
Maar Flahaut was niet aanwezig in de Kamer. "Terwijl iedereen weet dat Flahaut vandaag in de Kamer moest zijn", zei De Crem.
"Flahaut gebruikt het leger voor zijn eigen kiescampagne. Ik dacht dat we met Agusta alles hadden gezien bij de PS. Met dergelijke figuren drijven we het land uit elkaar."
De Crem haalde ook aan dat Flahaut met een helikopter van het leger naar de voorstelling in Vlaanderen van de film van Al Gore was gevlogen.
"Ik zal ervoor zorgen dat Flahaut nooit nog minister wordt", vervolgde De Crem. CD&V zal een klacht indienen bij de commissie voor verkiezingsuitgaven.
"Alles van leger verbieden tijdens campagne?"
Minister Flahaut reageerde later wel op de uitlatingen van De Crem. Volgens de minister gebeuren al die activiteiten na een grondige controle door de administratie en de inspectie van Financiën.
"Het leger organiseert overigens allerlei humanitaire en liefdadige manifestaties in alle provincies", zegt Flahaut.
"Moeten we dan alles van het leger verbieden tijdens de verkiezingscampagne?", vraagt de minister van Defensie zich af.
|
Ik dacht efkens dat de Crem ging ontploffen tijdens dat vragenuurtje... amaai de stoom kwam uit zijn oren,