Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2007, 09:08   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan Van Hecke Bekijk bericht
Zeg, kerel. Wat wil je nu eigenlijk ?
Je zet een hele boom op over dit thema en je nagelt Groen! aan de muur.
Maar als we gisteren met een goed onderbouwd rapport naar buiten komen, dan zeg je gewoon dat je het niet wil lezen. Da's niet ernstig. Zo kunnen we niet discussiëren. het kan best zijn dat je niet tevreden bent met de inhoud van een brief. Dat is je goed recht. Maar gewoon alles afbreken, is ook geen oplossing. Ik ben een sgaan surfen op jullie site en zag er De Nar. Daarin staan heel artikels waar ik me volledig kan in vinden, bv over de problematiek van het Sint-Pieters station, de Roma,... Ik denk dat je ons ten onrechte als vijand afschildert. We hebben meer gemeen dan je denkt.
Kobaf heeft slechte persoonlijke ervaringen met Groen!
Ik zie geen partij die agressiever staat tegenover de armoede dan Groen, de inhoudelijke verschillen tussen de strijd van HVW en Groen zijn in die sector miniem.
Maar Groen! is ook een kind van dit icoon-, idool- en reclametijdperk.
Mensen met een laag of onaantrekkelijk (sociaal) profiel komen niet op de lijsten - verkiesbaar of niet.µ
Ik ben ook enthousiast over het schitterende profiel van de nieuw, jonge lichting van Groen!
Maar net zoals een sociale mix in de sociale woningen, zou er ook en vooral bij Groen! een sociale mix moeten zijn tussen de have's en de have-nots - juist vanwege hun combattieve aanpak van de armoede.
Als die authentiek wil overkomen, moeten ze er (meer) armen bij betrekken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 maart 2007 om 09:15.
eno2 is offline