Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Inderdaad, groot gelijk Peace.
Toch wil ik even reageren op die hersenloze mensen die zeggen dat ze allochtonen in brasschaat, schilde,... willen zetten. Er zijn nu eenmaal plaatsen voor mensen met geld en voor mensen met wat minder. het is belachelijk om midden in een villa wijk een gezin van minstens 5 allochtonen neer te zetten als ze de belastingen in die gemeenten nog niet eens kunnen of willen betalen. Ik stel voor dat al die mensen die zo'n voorstel doen, dat ze eens een allochtoon gezien bij hun in huis nemen of tenminste naast een zo'n gezin gaat wonen. er zijn gedragingen die nu eenmaal in bepaalde wijken horen en andere dan weer in andere wijken. Zo simpel is het. En laat me jullie eraan herinneren dat in de 'wereldberoemde' cogels - osylei in berchem prachtige huizen staan te verloederen alleen al omdat er niemand meer in wil wonen. Raad eens waarom? in de buurt zijn er sinds een paar jaar, jawel, allochtonen gaan wonen.
mvg
|
Ten eerste krijg ik op men neus dat het hier niet over migranten gaat terwijl ik het ook over de kansarme had ,en deze peut hier spreekt alleen over migranten dat kan dus wel.Ten tweede heb ik middenin een wijk gewoond waar de migranten de bovenhand kregen,toen ik er ging wonen waren er bijna geen migranten en was het mooie wijk , 10 jaar verder is het een mgrantenwijk en helemaal verloederd vandaar dat je migranten moet spreiden in plaats van ze hele straten te laten in beslag nemen.Als ze verspreid wonen is de kans op verloedering minder groot en ook het risico dat ze samen kruipen (vooral de jeugd ) om elkaar op te hitsen en zo alles in de omgeving onveilig te maken.Wat betreft de Cogel ossylei als men daar van die herenhuizen is werk maakt en ze opknapt kan men er studentenflats of app voor kansarme van maken maar nee degene die er wonen willen hun standing behouden leegstanding dan maar he .Een kansarm gezin ma volgens jullie niet in de buurt van een villawijk dus zet je ze maar ergens achter de hoge maai en laat ze maar verder de afgrond ingaan .Geef die mensen de kans om uit de armoede te raken en toon ze dat het ook anders kan en dan kan een voorbeeld van een welgesteld gezin voor zoiets wonderen doen.Je helpt hen niet door hen de status arm op het lijf te plakken en hen als sociale gevallen in sociale wijken te steken.