jvdb
Citaat:
Dus de opvolgers van de apostelen dwaalden al als ze in hun geschriften getuigen van de letterlijke betekenis van Jezus' woorden. Al in de tweede eeuw ging het volgens u fout...
|
Nogmaals ik baseer me op de bijbel. Ik baseer me op Paulus, Petrus enz.
Citaat:
Op basis van welke argumenten erkent u eigenlijk de bijbel? Wie of wat leert u dat de bijbel het dan bij het juiste einde heeft?
U stelt immers dat er geen enkele "groep" de waarheid bezit. Wie of wat bepaalde dan dat die bijbel juist is?
En als niemand de waarheid heeft, waarom zou u die dan wel bezitten? Uw redenering volgend kunt u er eveneens ferm naast zitten...
|
Ik snap waar u op uit bent en wat u bedoelt. U bedoelt hoe kan ik de bijbel erkennen zonder een traditie of iets dergelijks die de bijbel als waarheid aangeeft?
Dat is een bekend katholiek argument. Je moet het niet zo star zien. De bijbel is samengesteld uit geschriften van personen die dicht bij God en jezus stonden. Hun woorden zijn geinspireerd door God. En daarom zie ik de bijbel als Gods woord.
Wat je hier ook weer beweert over dat ik de absolute waarheid zou bezitten heb ik net al uitgelegd.