Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2007, 15:44   #2
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Er wordt tegenwoordig veel negatieve kritiek gegeven op de islam. In het verleden was ik een van de "critici".

Desalniettemin vraag ik mij af wat deze kritiek inhield daar niets wat in de Koran staat eigenlijk fundamenteel met mijn visie in strijd is ? Is het niet zo dat de islam eigenlijk een vervolmaking van het christendom is ? Ik heb steeds vervolmaking gewild en mijn gedachten stuwen mij weg van het christendom en haar ellendige kerk vol misbruik en hypocrisie.

Is het niet tijd dat wij ons eens gaan bezinnen over de inhoud en niet over de vorm ? Is de islam niet het ware geloof voor Europa ?
Europa probeert net om zonder geloof te leven. Schiet jezelf alsjeblieft een kogel door het hoofd man. Wij hebben niemand nodig om ons te vertellen hoe te leven. Met vallen en opstaan komen we er zo ook wel, zonder heilige boeken en verzonnen goden. Je kan misschien op één van die Inch Allah sites gaan vragen wat je mag eten en wat je niet mag eten, wat je mag denken en wat je niet mag denken. Schuif alle verantwoordelijkheid maar op een ander. Keuzes maken is moeilijk maar het door iemand anders laten doen is achterlijk. Ga anders eens naar een waarzegster om zeker te weten of de islam voor je een nieuw verbeterd christendom is. Miljaar.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden