Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2007, 17:37   #8
alharb
Provinciaal Gedeputeerde
 
alharb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2006
Berichten: 912
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Er wordt tegenwoordig veel negatieve kritiek gegeven op de islam. In het verleden was ik een van de "critici".

Desalniettemin vraag ik mij af wat deze kritiek inhield daar niets wat in de Koran staat eigenlijk fundamenteel met mijn visie in strijd is ? Is het niet zo dat de islam eigenlijk een vervolmaking van het christendom is ? Ik heb steeds vervolmaking gewild en mijn gedachten stuwen mij weg van het christendom en haar ellendige kerk vol misbruik en hypocrisie.

Is het niet tijd dat wij ons eens gaan bezinnen over de inhoud en niet over de vorm ? Is de islam niet het ware geloof voor Europa ?
Denk je nu echt, voor maar één seconde, dat het met de islam anders zou zijn ? De mens wordt corrupt als hij macht krijgt waar hij geen verantwoording voor moet afleggen, en het geloof leent zich perfect tot het verstrekken van dat soort macht. Bijvoorbeeld: in De Morgen stond vorig jaar een artikel over kindermisbruik in Pakistaanse madrassa's. In zo'n 10% van de madrassa's worden kinderen verkracht, ouders die klagen worden met de dood bedreigd en afgedaan als afvalligen.
__________________
Beschaving begint wanneer de eerste boom gerooid wordt, en eindigt wanneer de laatste valt.
alharb is offline   Met citaat antwoorden